dött här

oj, vad dött det var här då. vems fel är det? ouppsi.. men tänker inte sitta o be om ursäkt. haha never. min blogg - mina val, eller hur var det? ;)
har haft mycket nu. mkt som hänt & mkt som kommer hända. ouu.

vi tar det från början. eller, vart, när & hur bloggandet fick torka. and here we go.
så här är det. vi fick för.. hmm, ett halvår sen veta att min hamster hade en tumör, men att han inte led av det eller hade ont & veterinären sa då att han max hade 1-2 veckor kvar att leva. men, han klarade mer än så. nästan ett halvår till. jag var ju förberedd på det, att han kunde gå bort när som helst. han var gammal & sjuk. eller kanske inte förberedd, men jag ville vara det. jag trodde jag var det, men chocken när han verkligen var borta. hemskt.
kvällen då jag skulle till Linn. kommer ni ihåg? jag skrev att jag skulle iväg till Linn på tjejkväll/filmkväll & innan jag åkte kollade jag som vanligt till Freddy & han låg bara. jag tog upp honom & han kollade knappt på mig. jag visste att det var nära slutet nu. Så jag satte mig ner & pratade med honom, så han skulle vara lugn & höra att jag var där. jag lade tillbaka honom i buren, för att han skulle få lugn & ro sista tiden & åkte iväg. bäddade om honom i vadden & lät honom vara.
när jag kom hem - tårarna sprutade. min älskade vän var borta - föralltid. det kändes förjävligt, men samitidigt visste jag nu säkert att han inte hade ont.
begravde honom därpå & fixade lite fint med stenar runtom jorden & lade på blommor. tänkte gå dit några ggr i veckan & fixa & göra snyggt. prinsen förtjänar fint & det ska han få. de thar han gjort sig förtjänt av.
vila i frid.

sen så har vi grymt mycket prov nu den veckan som kommer. vi har varit långlediga nu när det vart kristi himmelsfärd. tors-fre-lör-sön-mån. måndag - studiedag, såå najs! :D ska in till uppsala imorgon & köpa avslutningsskor & smycken. inte långt kvar nu, längtar. ska bli grymt skönt med lov.. *drömmer mig bort*
men som sagt.. mycket prov i veckan som kommer. musik, no, matte, engelska, tyska-förhör. gissa om jag är skoltrött? goosh, kill me.

nää, nu har jag kramp i fingrar & händer.. ha en bra kväll!

snacka om att det vart skönt väder idag. 20 + MINST! inte bara jag som älskar solen, även Ubbe! knäppte lite kort med mobilen & dom vart ju helt OK faktiskt! Kanske ploppar upp lite mer bilder sen när vi var ute!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0