bli bonde?

hmm, funderar starkt på att bli bonde. tänk egentligen så mysigt: inga grannar (hade jag velat), massa djur (som den djurvän jag är) &.. ja, gud så härligt. ibland. kanske inte så roligt att gå upp 5, halv 6 & fixa.. vad man nu gör. mjölkar kossor? städar ladugården. I don't know! men ibland skulle jag inte ha något emot det faktiskt. o det där med inga grannar är nog det som lockar mig mest.. ;) låter som ja är nå jäkla enhstörning som är asskygg för folk, men så är det inte!
men jag menar, kunna springa runt på gården i vad för kläder jag vill bland annat. jag menar, tänk att ha en grön/rosa/svart/blommig byxa på sig & bara en bikiniöverdel med gröna hello kitty's på & INGEN kommenterar den outfiten & det blir inte massa skvaller & snack bakom ryggen för att jag väljer att gå klädd så. (ps. ta inte åt er nu ni med grön/rosa/svart/blommig byxa eller hellokitty bikini, det vara bara ett exempel.)
alltså, grannarna här i alunda.. nää, börjar lessna. ska nog börja ignorera folk. tror dom vet bäst om hur MIN hund lyssnar bäst & vad MIN hund vill göra & vad jag ska låta MIN hund göra & att MIN hund ska få gå till den lyktstolpe han vill. så är det inte. eller jag kan inte sitta här & säga så är det inte, för man väljer väl ändå själv hur man uppfostrar sina egna djur? är det inte så..? jo, så är det tamigfan.
jäkla fräckt folk det finns som tror dom vet allt & lalala, jag kan dittan & dattan & jag läser djurs kroppsspråk & ser du inte att han vill gå till skogsdungen där? & klappa inte så hårt & spring ett varv runt buskarna med honom.
jag menar, vem bestämmer? den fulla kärringen eller jag - ägaren? lutar inte så mkt åt den fulla kärringen om jag ska vara ärlig.. sorry du tanten om du läser det här, men detta är sanningen. du kan väl springa 25 varv runt buskarna om du tycker det är så kul. så kan väl jag få sitta med ett glas läsk & skratta åt dig.

nää, sura kärringar ska inte få förstöra min dag! ha en bra dag i värmen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0