tidsinställt

vet ju inte vilka som läser min blogg & vilka tider, så här kommer ett tidsinställt. vill ju inte att ni kikar in & så finns det inget att läsa! Ska försöka underhålla er så gott jag kan. Men det är bättre att skriva FÅ inlägg om dagen med intressanta inlägg, än MASSOR av inlägg med bara skit. Eller vad tycker ni? Håller ni med eller inte? Vill gärna höra era åsikter, det gör min blogg intressantare & att ni får läsa om det ni vill!

Tänkte berätta lite om min dvärghamster Fred(dy). Han är 2 ½ år och jag har haft han sedan han var liten bäbis. Köpte honom på en djuraffär och han är mitt första egna djur. Man lär sig faktiskt mycket. Många tycker att han "bara" är en hamster, men han har jättestor personlighet och älskar att mysa & gosa, helst bakom håret, krypandes i nacken. Man lär sig ta ansvar och man blir liksom "större" i sättet att vara, man lär sig ju. Man måste ta hand om djuret.
Som ni kanske vet lever dvärghamstrar mellan 2-3 år om dom inte blir sjuka eller lever på fel sätt. Min har alltså levt väldigt länge och är en riktig gammelsmurf nu.
För en, två månader sedan såg jag att ena ögat på honom var rött. Inte så det rann blod, men typ invärtes om ni förstår. Man såg liksom igenom det, så jag tänkte snabbt att något måste vara fel. Han gick även väldigt snewtt med hela kroppen, alltså lutade åt ett håll. precis som om han skulle välta.. så dagen därpå åkte vi till veterinären. Mamma & pappa tyckte det var jätteonödigt eftersom han var så gammal och BARA en hamster, men jag vill inte att djur ska lida (ifall han hade ont) så jag betalade besöket själv. Och är riktigt glad att jag gjorde det så jag slapp oroa mig och gå & undra vad det var.
Hon lös Fred med en lampa i ögat och sprattelpellen ville bara springa springa springa. Men hon lyckades konstatera vad det var. Och det var antingen en hjärnblödning han hade fått, eller en tumör. Men hon trodde mest på en hjärntumör. Det kunde man inte göra något åt, utan hon sa att han max hade en vecka kvar att leva. HA, sug på den du! 2 månader senare. Hamsterpojken är en riktig prins! Vet att inte har långt kvar, men tycker det är otroligt att han ahr överlevt hittils. ja, något rätt måste jag ju gjort, då han blivit så här pass gammal.
Aja, vi får se hur långt det är kvar. Får ta vara på tiden vi har tillsammans och gosagosagosa.
Ha en bra fortsättning på dagen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0