måndag!

Måndag, ny vecka. skönt, men ändå jobbigt. lämna det gamla bakom sig & börja om på nytt.
När jag vaknade smög sig ljus in genom rullgardinen och min första tanke var "yes, fint väder härligt". men icke sa nicke, WRONG! Kallt, grått & mulet. kan det bli värre? jo, mina klagomål..
har precis klämt i mig lite frukost. blev två smörgåsar med ..saft. måste sluta med det. är seriöst beroende av saft. fy erika (smäll på fingrarna).
Kom just o tänka på en rolig grej när jag skrev saft. Förr närr jag gick hos dagmamma blev det pannkakor till lunch, och vi skulle drick a mjölk till dom men en kille sklle PROMT ha saft, så han fick det (fråga inte varför). Antar han va påm dåligt humör, för allt han fick var dåligt: mjölken var varm, pannkakorna var degiga, sylten smakade gammal. ja allt vad det nu kunde vara. Men våran ''fröken'' tvingade honom att äta upp, så han satt där & kämpade med sina jäkla pannkakor. Han hade väl ingen lust/var inte hungrig att äta. Så den här killen kom på världens bästa idé. Om han spillde ut mjölken på pannkakorna behövde hann ju inte äta upp dom. Sagt & gjort. Ouppss, sorry fröken.
Men hon såg väl kanske att han gjorde det med flit så hon forsatte med sittt stränga ''jag'', och han blev iallafall tvungen o käka upp. hhi, rätt åt den oförskämda snorungen.. tycker jag!
Måndag = skola idag! vad har vi för ämnen.. syslöjd, svenska & NO! 3 lektioner för mig eftersom jag bara går halv dag, THAT sucks /: men vad gör man? Jo, som farfar sa: gilla läget! <Farfars kloka ord>
Ha en bra dag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0