inte en hamster..

.. utan två att ta hand om. Louise har ju en dvärgis också, och jag en som ni vet. Men hon städar inte åt den, ger den inte mat, inte vatten. ja ni fattar vart jag vill komma. o nu sover hon typ hos kompisar, vad vet jag så jag tar hand om den. han har alltid vart så elak & fräst o så. Men nu när han vet att han får kel & gos fräser han inte. Han är URGULLIG & jag är verkligen kär i honom. Så tjock & söt att jag smälter.
Har satt honom i en hamsterboll som jag har köpt varje dag en stund & han äälskar det. "racing ska det vara, snabbt ska det gå" är hans motto. Han kör verkligen RACING.
Vet inte om han blir nervös eller uppspelt eller rädd, men varje gång jag sätter han i bollen kissar han.. kan kanske bero på att han känner att en annan hamster vart där i..? Kanske vill visa sitt revir, eller vad man säger. förstår ni hur jag menar?
Skulle ju ha min hamster också i den, men var ju tvungen att tvätta den & tänkte inte sätta honom i en blöt boll så tog ut honom så han fick springa på golvet istället, sötnöten. i min säng, i nacken, i min morgonrock. haha, ja min lilla pojke. tvättade också hans öga med ett speciellt te som jag hört är bra. Tror han fått en ögoninflammation, så ska börja vadda det regelbundet nu. Hade det förr också & det hjälpte faktiskt - kamomilte heter det. Man ska bara badda med själv atepåsen på ögat, för det är bra örter o så där i. Tyvärr går ju teet till spillo, men skit samma. allt för mitt djur. har smakat, men it tastes like shit! så lika bra o hälla bort det!
Godnatt/Freddy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0