lucky me

vilken tur man har att man inte lagt undan vinterjacka & vinterskor. då hade jag vid det här lagret suttit inne & glott tv. men vinterskorna står framme & vinterjackan hänger på kroken. Det kommer de nog få göra hela året ser det ut som. snö, snö, eländiga snö.
jag ser det snöar, jag ser det snöar & endast hunden blir glad. Imorse när ubbe kom ut var det första han gjorde när han kom ut att fånga flingorna från himlen, haha knashund. han älskar verkligen snö. tror faktiskt han tycker bättre om vinter än sommarn. kanske han fryser liite ibland, men har en känsla av att han trivs bättre i snön. på sommaren orkar han knappt göra något, iallafall inte dom där riktigt varma dagarna. då söker han skugga & flåsarflåsarflåsar. han vill knappt gå ut & vi går endast korta runder med han.
imorse när vi var ute, snöade det från höger, vänster, fram & bak så jag gick där med miin luva & drog i den för att den skulle täcka nacken, vid halsen & i ansiktet. ganska omöjligt att den skulle göra det på samma gång, men jag överlevder iallafall snökaoset & kom in hel, men frusen. hatar att få snö innanför jackan, kallt & obehagligt.
ställde in träffen med lina, pga vädret. tycker det var lika bra, eftersom man knappt kan hålla ögonen öppna, utan att få massa snö i dom. så, kändes bra.
gav freddy en torkad jordgubbe & slurp. på max 5 sekunder var den borta. uppskattad alltså! :)
har hängt upp mer nu. nu när jag vet att han tycker om det, så äplen & jordgubbar hänger återigen uppe här i huset! =)
ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0