skriva av mig lite?

ja, just därför är bloggen perfekt. det är skönt att ha någonstans att skriva av sig. om vad som helst och när som helst. härligt, eller vad säger ni? blir uppdateringen sämre, ja då har jag inget nytt & vettigt att berätta. vill hellre skriva längre & intressantare inlägg mer sällan, än att bara skriva för att blogga liksom. korta & ointressanta inlägg - inte min grej! ;)

i detta inlägg tänkte jag mest skriva av mig. om allt & inget. och om inget & allt. allt mellan himmel & jord med andra ord. vad säger ni? vill ni höra? nää, de går ju inte. ni måste själva läsa annars får d va. humor, huh? ;)

Nu på senaste tiderna har det sagts mycket på nyheter och stått i tidningar om ålderdomshem och sådär. ni kanske har läst/hört det, eller har ni kanske missat det? det har inget jag iallafall. tror inte det går att missa. alltid är det något. det ska alltid var något, don't ask me why!
Det har iallafall varit jättemånga, jag menar verkligen jättemånga personer (personal) som slagit patienter på ålderdomshem. INSANE jag vet. det är ju otroligt. hur gör man något sånt? mot en dement liksom. visst det är fel att slå vem som helst, men en dement! den svagaste personen, som inte förstår att han/hon måste försvara sig. nej, då har man valt fel yrke, helt klart. har man så lite tålamod att man smäller till en patient för att de inte sväljer medicinen, då är något fel. då är man inte riktigt frisk. blir seriöst upprörd. nää, vidare till nästa "nyhet".

och om dett igen då.. gud så jag tjatar, men det är så viktigt så jag vill verkligen att ni ska förstå. hoppas verkligen ni gör det. ta in det jag säger, för jag är en smart flicka. haha not. :P men, försök verkligen & fatta. är väldigt omständig när jag berättar, but give it a try? :D
Alla dessa artiklar, insändare, på nyheterna, ja ta mig fan överallt står det "gå ner dom där kilona", "förlora påskkilona snabbt & enkelt", "gå ner i vikt på 2 veckor" osv osv. Dom som absolut inte får gå ner då? vad ska dom göra? ska dom strunta läsa tidningar hädanefter? det är inte rätt. varför står det aldrig artiklar om hur man lätt går upp dom där kilona istället? Typ "få en kurvig kropp, gå upp 1-10 kg på några veckor". Då hade jag köpt den, det hade jag. men folk fattar ju inte. allt handlar inte om att gå ner i vikt. man behöver inte följa nå jäkla kroppsideal. Nej, man får se ut hur faaan man vill. ursäkta språket, men det är ju otroligt hur mkt energi man lägger på det här. nej nu får det vara bra. nu lägger jag ner, haha förlåt.. :( nu slutar jag tjata om det, ni får påminna mig! OK?! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0