hund,

..älskade hund.
Fick en idé häromdagen. Ubbe är ju inte spec duktig på lydnad o liknande. Men agility är lite av hans grej. Han tycker det är superroligt & han har grymt mycket energi, så det är en smart sak att hålla på med. MEN (alltid ett men) - han blir liksom.. vet inte om han blir överglad, eller uppspelt, men han liksom skäller.. i stort sätt hela tiden. kanske är det inte hans grej ändå? vet inte riktigt varför. kanske för att han vill ha godiset/leksaken jag håller i? vad tror ni? erfarna som oerfarna - skriv! Vad tror du det beror på? /:
Kom iallafall, på en smart sak. Han är rätt lättlärd.. så då tänkte jag att jag börjar öva lite tricks med honom! och det gillar han .. ett tag. Men det är OK! klart man tröttnar efter en stund. Så mellan 5-10 minuter tränar jag tricks om dagen. inte mycket, men han lär sig. steg efter steg, precis som det ska va! :)
Detta är tricksen han kan & upprepar varje dag för att han ska behålla kunskaperna i sitt lilla huvud! :)
-Vacker tass
-High five
-Sitt
-Ligg
-sitt fint (lite halft)
-stå (på bakbenen)
-Rulla (lite halft)
-Pang (lägger sig på sidan & låtsas vara död)
-Skall.
Ja, han kan en hel del. Men vill lära honom mer, mer & mer. Men får inte ta det för fort, för då glömmer han ju & allt blir pannkaka. Så ska ta't lugnt. Just nu är det sitt fint & rulla runt, vi behöver öva på. öva, öva, ova. det kommer sitta tillslut! :)
tänkte fråga om er hjälp sen. några tips på tricks, men tar det senare! :) eller ja, det gör inget om ni börjar tänka lite redan nu.. (a)

Kommentarer
Våran Lycka - Den kommer..

Många agility hundar skäller så som han gör, inget fel med de:D En glad hund helt enkelt!!

På tisdagar har dem öppenträning på OTBK för agility de e bara att du går ner dit med honom o kör:D Kuligt!!!

Ska du förlänga ditt medlemskap där`?

Ikväll är de möte för kommande utställning i aug o dem medlemar som kan och vill får komma och delta för att planera o hjälpa till under utställningen.

Jag ska ner. Det e kl 20 idag. Jag går dit redan 19 för ska träna Luzza innan.



Blogg: http://varanlycka.blogg.se/
2012-04-26 @ 12:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0