bara för att...

nu så. nu ska ni få höra min åsikt. åsikt? jo, min åsikt. åsikter om skyltdockor. skyltdockor? äh, ni kommer fatta. fortsätt läs så ni inte missar något, tro mig. det är starka åsikter. Mina åsikter och jag står för dom. Ni får gärna berätta era åsikter, men ifrågasätt inte mina. Sådär, nu sparade både Du & Jag tid på onödiga frågor, smart va?

förresten, en sak som inte hör till ämnet! återgår till det efter detta, loovar! Men vet inte om ni kan & vet, men vill gärna höra förslag och idéer! OK?
Jag skulle vilja ha smileysar till bloggen. Alltså att när man gör en ":)" - gubbe i ett inlägg, vill jag att det kommer en riktig smileys, alltså en sådan där gul glad gubbe. Är någon expert? Eller har en idé iallafall? Tveka inte - S K R I V !

Nåväl, tillbaka till ämnet - skyltdockor.
Ni kanske vet att folk har starka reaktioner om skyltdockor? Jo, men så är det iallafall. Står mycket om det i tidningar & det sägs mycket om det på nyheterna osv osv.
Är det större skyltdockor - alltså lite kurvigare, tycker folk typ "awesome, en kurvig modell, najs". Typ så. & "jag känner liksom igen mig själv". Ja, säkert. Det säger jag inget om. Det är det nog många som gör. Ser sig själv i den kurivga dockan & det är ju bra, att man ser att man skulle passa i just den där koftan.
Men är det en smalare docka skriker folk rätt ut. Att det är idealet i detta samhälle. Men liksom, det finns väl olika? Vissa vill vara kurviga & vissa vill vara smalare, that's it. så jag tycker - låt det finnas skyltdockor av alla storlekar. De som är smala känner såklart igen sig i de smalare skyltdockorna & tänker säkert som alla andra att "där ser man, att denna rutiga tröja passar mig också". Och det är ju alltid kul att känna, eller hur? att kläderna finns i just våra storlekar & inte se en stor skyltdocka & sen är man smal så man inte tror plagget finns i deras storlekar. krångligt alltså, men hoppas det blev rätt nu.

Men så finns det ju också gränser - såklart. http://svtplay.se/v/2767687/svenskarna_storre_men_skyltdockorna_smalare kolla här <---- (på länken).
denna skyltdocka. på gränsen alltså. på gränsen till OK. Men ändå. Tänk dom som har sjukdomar. dom som inte kan gå upp i vikt. dom kämpar o kämpar, men lyckas inte. det är inte lätt, tro mig. Men dom som är såhär smala kan väl också få känna att denna tröja passar faktiskt mig, även fast man är riktigt smal. Tycker det är så fel att folk skriker rätt ut. visst det ser inte bra ut, men vissa kan inte göra något åt det & så är det.
Nog om det. Kom på en till grej faktiskt. Läs nästa stycke. Ungefär samma innehåll.

Många lägger upp bilder på fb, med två tjejer på (oftast tjejer). På bilden är en tjej kurvig & en annan tjej smal. och så står det "this is hot" på den kurviga tjejen. & sånt.. ja, sånt sårar mig. sånt gör mig verkligen ledsen. tycker det är idiotiskt. blir ledsen, verkligen. det är sjukt att så många flera hundratusen gillar.. nää, det är fan inte OK. INTE OK! Som sagt, det finns dom som har sjukdomar. & jag.. jag är inte den där kurviga tjejen & så står det på den smala tjejen "this is shit". tror inte någon förstår hur man känner sig. hur jävla förnedrar man känner sig. fattar ni inte? blir helt tokig. det är ju helt galet hur dum man kan vara. bara tänka på sig själv. nää, less på det & tycker rent ut sagt det är sinnesjukt. tänk först, agera sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0