tid över..?

när jag har tid över, tänker jag verkligen vara med min hund. det låter kanske sjukt, men om nån frågar mig om vi kan göra nått efter skolan är jag hellre med min hund. hah skumt va?
men just nu vill jag lära han nya tricks och bara ha en goooo och glad hund. Han är världens going, men lite rädd för okända människor. Dem går han gärna inte fram till, utan backar undan och skäller. Men det är inte när man går förbi, utan bara när dom ska hälsa. kanske är dom för på? nej, jag vet faktiskt inte. har ni några tips på hur man kan lära honom? någon frivillig som ställer upp som jag kan träna lite med? Någon som min hund inte hälsat på vill säga.
Han är även lite skrajsen för större hundar, och de hundar han får hälsa på skäller han på och springer runt som en dåre. visst jag fattar, han vill leka. men det är inte okej att han låter som ett hundagis bara för att han ser en kompis, nää det är det inte och nu är det så att jag bestämmer över min hund, så säg inte att han får skälla för han är glad. visst han är glad, men jag gör så jag tycker är bäst =)
har ni tips på vad jag kan lära busen lite tricks och hur jag kan öva inkallning med honom för en dröm är verkligen att träna lite mer agility med honom. han älskar att hoppa, krypa, kra slalom hoppa upp på saker. ja agility är hans grej helt enkelt. men våran agilitybana härnere är inte inhägnad tyvär. det är lite dåligt tycker jag. och jag kan inte släppa honom lös från kopplet för då sticker han. haha olydig hund (a)
men vill verkligen kunna det, så ge tipstipstips! allt uppskattas! :d lite bökigt att springa runt på agilitybanan med koppel på honom, känns inte riktigt rätt..


Kommentarer
Pillan

Jag vet inte hur människor som vill hälsa på din hund beter sig, men av egen erfarenhet så tror jag att de går fram till honom? Jag han skulle bli lite modigare ifall du bad någon okänd sätta sig ner och låta han själv gå fram och hälsa. Vänta ett tag så att han vänjer sig, för till slut kommer han antagligen bli nyfiken på den okända personen och gå fram och nosa. Personen



Jag har ingen aning ifall det fungerar, men jag tror det är värt ett försök ;)



Ett tips är också att du köper en längre lina ifall du inte har det. Det kan vara en vanlig flagglina. Släpp sedan din hund lös, och kalla in den. Sticker den så kan du enkelt bara trampa på linan så att han inte kommer längre.





Blogg: http://pernillaoscarsson.webblogg.se/
2011-12-29 @ 21:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0