Måndag

Idag är det Måndag den 2/1-12. Nu ska man lära sig, eller rättare sagt komma ihåg att skriva -12 istället för elva. Mend et ska nog gå bra.. Kommer säkert glömma det ett tag, men blir nog bättre sen. Minne som en guldfisk, hah varför säger man så? Har forskare tagit reda på att guldfiskar har ett dåligt minne, eller varför kan man inte säga ''minne som ett träd'' lika gärna? Jag menar, varför ska vi alltid säga något som har med djur att göra? "Envis som en åsna", "slug som en räv", m.m. Förstår inte riktigt det där.
Har ni sovit gott? jag har sovit bra, även fast jag blev väckt av mamma för det var frukostdags, och nää ingen frukost på sängen inte. Måste klä på mig, gå upp och göra min egen frukost, jobbiiiiigt. Tilde är på dagis, så blir en lugn dag. Inge stoj och stim, skööönt att man för en gångs skull slipper det. Ni anar inte hur det är att ha en 5-årig syster i sitt hus som vaknar 6 halv 7 på morgnarna och skriker hela dagar tills klockan ÄNTLIGEN blir 7,8 någonting då det är sängdags (även för mig (a))
Idag blir en slappar-dag, precis som alla andra dagar, haha så ingen skillnad. Blir iväg till matilda och busa med hundarna ett tag så ubbe blir lite trött och kan sova inatt. Även jag. Det är nog mest jag som tappar energi av det faktiskt ..
Granngården kanske man besöker en snabbis också.. Nää, måste spara mina pengar tills vi ska flytta. Vill ha ett ÜBERSNYGGT rum med något tema. Typ indiskt/afrikanskt. Verkar tufft. Satsar nog på det.
I helgen blir det bio, längtar så! =)
ha det gött! ((:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0