home sweet home

borta bra men hemma bäst, eller vad är det man säger? Skönt att vraa hemma igen, är helt slut efter att ha åkt runt i stan som galningar. Ska nog ta och vila en stund faktiskt. Behöver få bort den eländiga huvudvärken dessutom.. wää, har alltid sån skit, men vet vad det beror på så ska inte klaga, nänä.
först så kom vi in till stan, gick på gränby och handlade lite käk på kvantum till helgen, sedan skulle mamma skaffa sig ett par nya byxor som hon tjatat om. Passade på att snappa åt mig 4 par strumpor och ett nagellack när det ändå var hon som skulle betala, höhö .. jag är inte snål, bara sparsam.
sedan åkte vi till sjukan, jag vägde mig och hade gått upp 400 gram (nästan ett halvkilo för er som är lite sämre på matte) så det var bra. hoppas det går åt rätt håll nu, och fortsätter såhär så jag kan börjar skolan snart. hoppas! sedan vidare till stadium där vi skulle skaffa golfhandskar till stoffe. Han spelar icke golf, men tycker de tär bra grepp på dom så skulle ha dom i innebandy. Han är målvakt. Men dem hade på vänstervantar, både dom på gränby och boländerna, så där sket det sig. dåligt att bara har vänsterhandskar när det faktiskt finns dom som vill ha höger, även om det är ovanligt .. efter det for vi iväg till IKEA och shoppade lite smått och gott. tandborstmugg, toborstar, handdukar, och lite skit + att vi åt lunch där. mina köttbullar var kalla så är inte nöjd at all. sedan åkte vi till rusta där mamma köpte galgar och ett nytt lås till mig som jag ska ha i skolan. ett sifferlås, spännande. Slår vad om at folk kommer pröva massa koder där, men inte så att jag tar 0-0-0. Kanske liiite för enkelt..
På vägen hem svängde vi förbi farmor och jag gav henne mina försenade julklappar som hon blev riktigt nöjd över. Farfar kommer hem idag också från sjukan. dålig stil. Han hade behövts akutopererats som det var bestämt först. men sedan fanns det ingen tid, så dom jävlarna skickar hem honom istället. IDIOTAS! så less på sjukhus. Så nästa vecka fick han operationstid .. Hur tänker dom? Dom bryr sig inte, jag tror inte det. Tror bara dom vill ha sin lön, sen är dom nöjda. Men då ska man inte ha ett sånt yrke, nää det är skit verkligen.
Aja, hoppas ni har det bra. Vi höörs! =)


Kommentarer
Jouline♡

Ja visst är det mysigt att bara strosa omkring där och köpa lite nytt till hemmet :) fast klart är det mycket folk där så vill jag gärna inte vara där^^



Blogg: http://stylebyjouline.blogg.se/
2012-01-03 @ 15:11:58
Jouline♡

Hihi nä man ska verkligen inte ha bråttom när man är på ikea om det är mycket folk^^



Blogg: http://stylebyjouline.blogg.se/
2012-01-03 @ 17:01:07
martina

Just nu har jag 2 stycken superhärliga tävlingar i min blogg! :)



I den första tävlingen kan du vinna ett valfritt smycke från Sofie Marléne Design!

http://martinaolsson.myshowroom.se/11634/tavling-vinn-valfritt-smycke-fran-sofie-marlene-design/



Och i den andra tävlingen kan du vinna ett riktigt trendigt kragsmycke från designbyMW!

http://martinaolsson.myshowroom.se/11690/tavling-vinn-ett-valfritt-kragsmycke-fran-designbymw/



Blogg: http://martinaolsson.myshowroom.se
2012-01-03 @ 17:07:13
Jouline♡

Ja det stämmer att jag har hundar. Det är dom två som sitter uppe i min header på bloggen. Rottweilern Tilda och chihuahua blandisen Tindra :) Tindra är 75% chihuahua och 25% dvärgpinscher. Mina två ögonstenar! :)



Blogg: http://stylebyjouline.blogg.se/
2012-01-03 @ 19:04:49
Jennifer

HejNu har DU chansen att vinna en GRYMT snygg väska i en tävling på min blogg!

Det ENDA du behöver göra är att skriva "Jag är med" eller något liknande i en kommentar!

direktlänk - http://jenniferspictures.blogg.se/2012/january/vinn-en-het-vaska.html#comment

(glöm inte att ange epost-adress)

Jag kommer dra en vinnare om 4-5 dagar så håll utkik!

(förlåt om du inte gillar reklam!)

Kramkram



Blogg: http://jenniferspictures.blogg.se/
2012-01-03 @ 21:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0