skotträdd?

fick en hel påse med raketer av min bror. eller, raketer och raketer, smällare. raketer är för stort, är rädd för sånna. jättefint att titta på men skulle aldrig i hela mitt liv lägga ner flera tusen på en sån där låda som skjuter massa. nänäää, aldrig. skulle aldrig falla mig in.
Egentligen tycker jag inte nyår är något speciellt, eller särskilt roligt. Lite godare mat än vanligt, inte mer än så känner jag.
För något år sen, kanske 2 år sen bodde vi i lägenhet så vi hade folk över oss. på nyår då, gick Bernard (vår förra hund) en engelsk springer spaniel ut på balkongen och fick en raket på sig, och om han blev rädd. Idioter säger jag bara. Tony sprang upp och skällde ut dom. det är inte rätt, man ska väl gå ut om man ska smälla, inte tro att man bara kan släppa dom och att dom ska hamna på gräsmattan, nää. det var inte okej, så fel.
vår underbaring nudå, ubbe (cocker/cavalier) är livrädd för ljudet, tyvärr. inte mycket man kan göra åt, men ganska jobbigt att han skäller. han kommer inte kunna sova inatt iallafall och inte jag heller eftersom han sover i mitt rum. Han skäller som en tok och ylar .. men, allt kan inte vara perfekt. tycker om honom ändå, även fast jag flyger upp ur sängen när han skäller haha.. Folk borde respektera att alla djur inte tycker om raketer, men ändå så ska vissa promt skjuta precis bakom en när vi är ute och går, men nää. då jävlar har dom gått för långt. då har dom skitit i det blåa skåpet .. Hur reagerar era hundar mot fyrverkerier? skotträdda?
ha det gööttt! =)


Kommentarer
Anonym

Min hund bryr sig inte alls om dem. Han kanske lyfter på öronen lite, men sedan somnar han om igen. Men vår förra hund, hon skakade i hela kroppen. Så vi fick sitta längst in i huset under trappan med henne. Inte för att det hjälpte speciellt mycket.



Tycker det är sjukt att det fortfarande är lagligt att skjuta de fördömda raketerna. Visst är de fina, men det hade räckt i fall smällde på en plats och inte över allt.



Trots att Bazze inte bryr sig så blir jag förbannad när folk smäller precis när man går förbi. Sjuka människor!!



2011-12-31 @ 20:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0