hundmänniskor, se hit!

jag vill gärna ha er hjälp nu. som ni vet har jag en cocker/cavalier-hane på 1 ½ år. det har varit så här ett tag, och jag har tröttat på det. jag har försökt, men det går bara inte. jag har en envis vovve.
problemet är att när människor vill hälsa (stora, små, gamla, unga, barn, vuxna, långa, korta) ja vilka som helst så vågar han inte gå fram till dem. Han skäller och morrar när dem pratar med honom och försöker få kontakt. Så är det någon som vet hur jag ska handskas med detta problem HÖR AV ER! Vill vekrligen inte att han ska känna sig osäker mot människor. Folk han har känt sen han var liten har han inga problem med alls. Detsamma med större hundar känner han sig osäker och vågar inte framutan skäller bara och flamsar.. Jag tycker då det här är jobbigt, och eftersom jag har en så söt och gosig hund annars, vill jag ju att okänt folk också ska kunna se det!
HELPHELPHELPHELP!


Kommentarer
linaa vikken pina

Vad gör han om människorna inte bryr sig om honom utan bara pratar me dig utan att ens bry sig om honom??

Har du testat att dem kastar ner en godis åt han så han lär sig att människor bara vill väl?

Jag tror att både du o ubbe skulle må bra av att gå hundkurs.



Blogg: http://linaabjornemalm.blogg.se/
2011-12-29 @ 20:36:55
mathilda

oj, vad jobbigt! jag skulle gjort som lina skrivit.

- ha en skål med SUPERgott hundgodis vid dörren eller tillhands på promenader.

- be personen ge från handen hela tiden, så att du skapar en förväntning på främmande personer.

- be dem att sätta sig på huk och titta på dig o prata med dig, ignorera hunden fast sträcka ut handen o ge. annars blir de hotfulla, om de stirrar o pratar konstigt.

annars kan du se till att korrigera honom i kopplet när han dummar sig, för morra o gläfsa ska han ju inte göra. för är han osäker behöver han mer än någonsin att du är säker i situationen och inte blir för känslomässig. bestäm du, att nu tusan ska det bli ändring!



Blogg: http://mathildastegrell.wordpress.com
2011-12-30 @ 20:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0